ویژگی های بازاریابی اینترنتی به شرح زیر است :
۱- بررسی بازار
مهمترین ویژگی بازاریابی، بررسی بازار است. قبل از شروع به بازاریابی یا حتی تولید محصول جدید، یک بازاریاب باید بداند که مردم به چه کالاهایی علاقه دارند و چه کالاهایی مورد نیاز مردم است. او می تواند با جستجو در اینترنت بفهمد که چه کالاهایی و با چه ویژگی هایی مورد توجه و خرید مردم است تا بتواند محصولی مانند آن و یا مکمل آن تولید و برای فروش آن تلاش کند.
۲- پیش بینی بازار
اینترنت راهی است برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز مردم. صاحبان کسب و کار با پیگیری جستجو و نیازهای مردم در وب سایت ها می توانند نیاز بازار را پیش بینی کنند. حتی میزان درخواست مردم برای یک کالا نیز، امکان پیش بینی تعداد تولید را فراهم می کند.
۳- جلب رضایت مشتری
ویژگی دیگر بازاریابی اینترنتی، جلب رضایت مشتری است. شما با بازاریابی، تبلیغات، ارائه اطلاعات درست کالا در سایت ها و ارائه خدمات می توانید رضایت مشتری خود را جلب کنید؛ به تعبیری دیگر مشتری را نگه دارید.
۴- فروش
بازاریابی اینترنتی به نسبت بازاریابی سنتی بیشتر می تواند فروش را بالا ببرد. وب سایت های خبری و همیشه در دسترس مشتری این ویژگی را فراهم می آورند که، مشتری هر زمان که می خواهد در هر مکانی خرید خود را انجام دهد.
۵- خدمات
در بازاریابی اینترنتی می توان خدمات گوناگون در تاریخ های مختلف را به مردم ارائه داد. خدمات فصلی، خدمات گارانتی و … از طریق وب سایت ها راحت تر و با سرعت بالاتری قابل اطلاع رسانی به مشتری می باشد.
۶- ارتباط
برقراری ارتباط با مشتریان از طریق وب سایت ها ویژگی مفیدی به حساب می آید. چرا که خریدارها می توانند تجربه هایشان را با یکدیگر به اشتراک گذارند. از طرفی فروشندگان نیز می توانند با تبلیغات و توضیحات مورد نیاز راجع به کالا، خریدارها را برای پرداخت قیمت کالا متقاعد کنند.
۷- صرفه جویی
ویژگی اجتماعی بازاریابی کالا، صرفه جویی در راستای مصرف کاغذ است. از طرفی نیز هزینه های مربوط به چاپ و نشر تبلیغات نیز از هزینه های تواید کننده کم می شود.
۸- برند سازی
وب سایت های معرفی کالا، ویژگی مهمی که برای بازاریابی اینترنتی دارد، ایجاد برند است. یک شرکت تولیدی ناشناس با سایت های تبلیغاتی می تواند نام خود را در ذهن مردم به جا بگذارد؛ که این عامل باعث می شود که نام شرکت به مرور زمان به یک برند مردم شناس تبدیل شود. اولبن قدم برند سازی در داخل وب سایت می باشد و یا سئو می توان این کار را به نحو احسن انجام داد.
مشاهده پست مشابه : پروژه روش هاي بازاريابي براي محصولات صنايع غذايي
درباره فروشگاه اینترنتی دیجی کالا
دورزدن حسگر اثر انگشت دستگاههای اندرویدی با بردی 15 دلاری
برای خرید تبلت به چه نکاتی توجه کنیم؟
بهروزرسانی تازه استیم؛ دسترسی کاربران به اطلاعات سازندگان و ناشران بازی
تفاوت پلی استیشن 5 دیجیتال با نسخه استاندارد PS5 ؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
بایوس جدید MSI از پردازنده AMD Ryzen 7000X3D محافظت می کند
چرا کامپیوتر و لپ تاپ روشن نمی شود؟
اتصال دو لپ تاپ با وای فای
رونمایی موتورولا از طرح گوشیهای رولشونده Moto Rizr
بهترین افزونه های لودینگ (بارگذاری)
رسماً تایید شد: انتشار نسخه پولی تلگرام با قابلیتهای اضافی تا پایان ماه
معرفی 6 مورد از بهترین راههای پیشرفت فروشگاه اینترنتی
غولهای قطعهسازی را بشناسید/ ماجرای دعوای صوری قطعهسازان و خودروسازان چیست؟
ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان
انواع مختلف کسب و کارهای استارتاپی
بررسی گوشی آیفون 13 پرو مکس
بلیط هواپیما | خرید اینترنتی بلیط هواپیما
معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن
بهترین و آسانترین روش دانلود و نصب گوگل پلی روی گوشیهای هواوی و آنر
کسب و کار اینترنتی و انواع آن چیست؟
رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد